In drei Studien (n1 = 36, n2 = 38, n3 = 30) wurden Effekte der
Anwendung des Moduls "Basistraining" aus dem Training für aufmerksamkeitsgestörte
Kinder von Lauth & Schlottke (1993) unter Alltagsbedingungen in
Schulen geprüft. Die Ergebnisse legen nahe, der Durchführung ergänzend
zu den Lehrerurteilen eine ausführliche Diagnostik und die Erstellung
einer differentiellen Indikation voranzuschicken. Ferner scheint
eine relativ homogene Fördergruppenzusammensetzung die Ergebnisse
positiv zu beeinflussen. Abschließend werden anwendungsbezogene
Konsequenzen für Schulen sowie pädagogische Implikationen diskutiert.
|
TIn three studies (n1 = 36, n2 = 38, n3 = 30) the effects of the
application of the module "Basic training" from the "Training program
for children with attention deficit disorder" from Lauth and Schlottke
(1993) were examined under everyday school conditions. The results
indicate that a thorough diagnosis and differential indication as
supplement to the teacher judgements were necessary preliminaries
to its implementation. Furthermore, the results were positively
influenced when the training group was relatively homogeneous. The
practical and educational implications for schools are concluding
the discussion.
|